Rozbudowany serwis – SEO

Pozycjonowanie rozbudowanych serwisów internetowych i portali o dużej ilości podstron to wyzwanie nawet dla doświadczonego pozycjonera, tym bardziej w sytuacji, kiedy kampania reklamowa jest szeroko zakrojona i zakłada bardzo wiele słów kluczowych. Jakie techniki pozycjonowania warto wykorzystać w takim przypadku?

1) Warto zastanowić się nad odpowiednim doborem miejsc, w których strona będzie linkowana. Jeśli pozycjonowana strona jest bardzo rozbudowana, taka powinna być także nasza strategia link building. Jeśli zdecydujemy się na strategię gradacji jakości linków w obrębie zbudowanej piramidy domen, dolne działania możemy zautomatyzować. Na samym wierzchołku piramidy powinny się jednak znajdować linki najwyższej jakości, także te pozyskiwane poprzez działania wizerunkowe.
2)Warto podzielić tematykę portalu na osobne działy, a podstrony z danej tematyki pozycjonować osobno na zapleczach zogniskowanych wokół danej dziedziny. Zaplecze już działające możemy wykorzystać do szybkiego indeksowania podstron serwisu. Warto pomyśleć także o kupnie domen z przechwycenia.
3) Podstrony podzielone na poszczególne kategorie tematyczne powinny być przypisane do odpowiadających im kategorii słów kluczowych, które są pozycjonowane.

Z pewnością przyda się nam także sporo cierpliwości- pozycjonowanie rozległych serwisów na ogólne, często ogromnie konkurencyjne frazy to nieraz długie miesiące ciężkiej pracy doświadczonego pozycjonera, a jej efekty mogą pokazać się dopiero po kilku miesiącach, jeśli nie latach.


Archiwa